Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Minder geld? Betere website

Minder geld? Betere website 'Ik ken nog wel een handige jongen die die site effe wil bijwerken voor me, in ruil voor een biertje', hoorde ik een half jaar geleden nog regelmatig. Inmiddels zijn veel instellingen, centra en ZZP-ers teruggekomen op het idee dat de site best door een verre neef kan worden verzorgd.

Het komt er niet van. Hij heeft wat anders te doen, of gooit ongevraagd de hele site ondersteboven. Je hebt zelf wat anders te doen dan broeden op een tekstje, een nieuw onderdeel van de site of overleg waarbij je zoveel moet uitleggen dat je het beter zelf had kunnen doen... Als je de toegangscodes tenminste zou hebben, het programma kende en, nou ja, nog zo wat van die voorwaarden. Ik denk dat het feit dat we toch financieel wat moeilijker komen te zitten, er de oorzaak van is dat bedrijven, cursuscentra en workshopgevers toch weer kiezen voor een professionelere aanpak. Want juist als het even lastig gaat kan een goede, aantrekkelijke en uitnodigende site de boel immers weer vlot trekken: nieuwe klanten, deelnemers, abonnees en bezoekers... Op dit moment zit bijna iedereen er om te springen.

En zeg nou zelf: internet is gewoon de belangrijkste plek geworden waar mensen zoeken naar nieuwe contacten en uitbreiding van hun activiteiten. Dat blijkt trouwens ook uit onderzoek door het CBS. Een goede, vindbare, professionele en toch persoonlijke website is tegenwoordig een onmisbaar onderdeel van welke bedrijfsactiviteit dan ook.

Zoek daarom contact met een bedrijf dat uw website kan bouwen, verbouwen en onderhouden met een eigen karakter, uitgebreid naar de functies die je zo'n ding wilt laten vervullen. Jammer voor die handige neef dus: die moet z'n biertje zelf maar kopen.

Op July 2, 2009